Kombinera mera

.

Min favoritgren under vinter-OS måste vara skidskytte. Det är riktigt kul att titta på. Jag har funderat på varför, och det måste bero på att det händer olika grejer, skidor och skytte lixom. Bra gren. Jag har därför (och Gurra också) kommit fram med lite egna förslag på hur man kan kombinera annars lite trista grenar så att den breda publiken (jag) blir ännu mer intresserad av vintersporten.

.

Orienteringsåkning. Jag tänker mig att man släpper ut alla konståkare på en gång på en större sjö (ja med is på alltså) med karta och kompass.

Puckelcurl. Jag gillar iofs curling rätt mycket som det är. Men det skulle ändå öka på spänningen om planen inte var helt platt.

Lerduvehoppning. Jag är inte riktigt klar med exakt hur det ska gå till. Men någon form av kombinering av lerduveskytte och backhoppning.

Klung-bob. ”Flest personer på en förbundskapten” och ner för bob-banan. Kanske kan fungera som utslagsgren om två länder få lika många medaljer?!

Häck-längdskidor: Fristil.

Stavhoppsstörtlopp: Försten ner och med hjälp av en eller båda stavarna tagit sig över högst höjd vinner.

Storslalom med barnfamilj (nordisk kombination): Liftkö, knapplift  samt en grön backe ska avklaras med 2 vuxna och 2 barn. Vid målgång ska hela barnfamiljen vara intakt samt vid gott humör.

.

Den sista grenen skulle kunna utvecklas mer och även göras om till andra grenar. Jag ser framför mig ett Kärnfamiljs-OS med grenar som "40 mil jag är kissnödig", "400 meter glasskö" etc och lite fartgrenar som "100 meter liten tjej i koppel bakom Golden retriever".

.

 


Kommentarer
Postat av: Michaela

varför är du så jääkla puckad med ideer för :D:D:D hahahaha

Postat av: Frida

HAHA! Jag ser mest fram mot "40 mil jag är kissnödig". En självklar succe!

2010-02-16 @ 18:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback